ارسال رایگان به سراسر کشور

ارسال رایگان به سراسر کشور

جشن شب یلدا و خرید کلاه یلدایی

جشن شب یلدا و خرید کلاه یلدایی

شب یلدا یا همان شب چله، به طولانی ترین شب سال در آخرین روز پاییز گفته می شود که یکی از کهن ترین رسوماتی است که نزدیک به چند هزار سال است در ایران باستان جشن گرفته می شود و در آیین ها و رسومات مختلف، این شب را جشن گرفته و دور هم سپری می کنند.

جشن شب یلدا در شهرهای مختلف ایران رسم و رسومات متعددی دارد. این جشن که در 30 آذر هر سال برگذار می گردد یکی از کهن ترین جشن های ایرانی است که به گفته برخی از باستان شناسان قدمت آن به هفت هزار سال پیش بر میگردد.

شب چله یا همان شب یلدا که در آخرین شب پاییز برگذار می شود مصادف با انقلاب زمستانی در نیم کره شمالی می باشد و به همین دلیل از این تاریخ به بعد طول شب کوتاه تر و طول روز بیشتر می شود.

جشن شب یلدا و خرید کلاه یلداییرسومات شب یلدا

جشن یلدا در شهرهای مختلف ایران به شیوه های گوناگونی برپا می شود. ایرانیان در این شب کهن به طور معمول لباس های سنتی به رنگ های قرمز یا سبز بر تن می کردند و در گذشته همه افراد به دور کرسی یا آتش جمع می شدند و شروع به قصه خوانی، مثل گویی و حافظ خوانی می کردند.

سفره شب یلدا که یکی از جذاب ترین بخش های شب یلدا است به شیوه های زیبا با آجیل و میوه های یلدا که رایج ترین آن ها انار و هندوانه است تزئین می شود که رنگ انار به دلیل سرخ بودنش، در این شب نماد شادی و خورشید است و برخی معتقد هستند که خوردن هندوانه در این شب نماد برکت و فراوانی و همچنین دور بودن از سرما و بیماری در آغاز فصل زمستان است.

جشن شب یلدا و خرید کلاه یلداییلباس شب یلدا

به طور کلی از دیرباز تاکنون مرسوم بوده است که ایرانیان در جشن شب یلدا، پیراهن های سبز و قرمز بر تن می کردند. به همین دلیل همواره رنگ قرمز و سبز نماد یلدا بوده و معمولا در این شب با پوشیدن لباس های سنتی و رنگی قرمز و سبز به پایکوبی و رقص می پردازند.

بسیاری از ایرانیان برای ثبت این شب و خاطرات آن به گرفتن عکس می پردازند تا یاد و خاطر آن برای همیشه در ذهن بماند.

امروزه خیلی از افرادی که به استایل خود اهمیت می دهند، برای زیباتر بودن در این شب، لباس های خود را با کلاه ست کرده و به پوشش خود استایلی خاص می دهند.

کلاه های قرمز و سبز و مشکی که از مرسوم ترین کلاه ها برای ست کرده با لباس های یلدا و گرفتن عکس های یلدایی هستند در مدل های مختلف با تنوع های زیاد تولید می شوند که از جمله آن ها می توان به کلاه کاپیتانی، کلاه خاخامی، کلاه شهرزادی (که به آن کلاه فرحی یا کلاه فلاپی نیز گفته می شود) ، کلاه برت یا فرانسوی، کلاه های نقاب دار چرم قرمز و … و انواع دستکش های رنگ قرمز و زرشکی اشاره کرد.

 

برای مشاهده انواع کلاه های یلدایی با تخفیف ویژه میتوانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید کلاه جشن شب یلدا

 

 

 

کلاه کتان کجراه مشکی ساده (KLT-T1206)
کلاه کتان کجراه مشکی ساده (KLT-T3357)

از ۸۰,۰۰۰ تومان

کلاه و شال گردن روسی زنانه عمده (KLT-O209)
کلاه و شال گردن روسی زنانه عمده (KLT-O209)

از ۹۶,۰۰۰ تومان برای هر عدد

کلاه بچگانه کتان چهارخانه - عمده (KLT-2934)
کلاه بچگانه کتان چهارخانه – عمده (KLT-2934)

۹۰,۰۰۰ تومان برای هر عدد

کلاه نقاب دار کتان اصلی – عمده (KLT-2619)

۸۱,۰۰۰ تومان برای هر عدد

کلاه نقابدار کتان اعلا - عمده (KLT-2787)
کلاه نقابدار کتان اعلا – عمده (KLT-2779)

۸۱,۰۰۰ تومان برای هر عدد

کلاه کتان مشکی ny – عمده (KLT-2840)

۸۱,۰۰۰ تومان برای هر عدد

خانه
لیست علاقه مندی ها
حساب من