ارسال رایگان به سراسر کشور

ارسال رایگان به سراسر کشور

شناخت انواع دستکش و کاربرد آن ها

در این مقاله قصد داریم به شناخت انواع دستکش و کاربرد آن ها بپردازیم تا در هنگام خرید دستکش، دستکش مناسب برای خود را خریداری نمایید.

دستکش یکی از انواع اکسسوری هایی است که در انواع مختلف چرمی، بافت، نیمه انگشتی ، دستکش موتوری و ورزشی تولید شده است.
مدل دستکش ها با توجه به کاربرد آن ها متفاوت است. مثلا دستکش های تمام انگشتی برای محافظت از دست ها در برابر سرما و یخ زدگی به کار می روند اما دستکش های نیمه انگشتی برای موتور سواری و باشگاه گزینه مناسبی هستند.
کاربرد دستکش ها با توجه به جنس آن ها نیز متفاوت است. به عنوان مثال دستکش های چرمی و بافت در فصل زمستان استفاده می شوند اما دستکش های موتوری از جنس پارچه مموری یا شمعی تولید می شوند و دستکش های تابستانی از جنس پارچه های نخی نازک تولید می شوند ، همچنین دستکش های باشگاهی از جنس ژله ای یا چرمی و سوئیت تولید می گردند.

شناخت انواع دستکش و کاربرد آن ها

آشنایی با انواع دستکش چرمی

دستکش چرم مصنوعی

دستکش های چرم در انواع مختلف چرم طبیعی و دستکش چرم مصنوعی تولید می شوند. دستکش های چرم مصنوعی از کیفیت پایین تری نسبت به چرم طبیعی برخوردارند. این دستکش ها، بر خلاف دستکش های چرم طبیعی، از لطافت بیشتری برخوردارند و از نظر اقتصادی نیز دارای قیمتی مقرون به صرفه تر و ارزان تر می باشند. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که عمر دستکش چرم مصنوعی کوتاه تر از چرم طبیعی است و به مرور زمان امکان پوست شدن آن ها نیز وجود دارد.

دستکش چرم طبیعی

دستکش چرم طبیعی، یکی از پرطرفدارترین انواع دستکش ها است که علاوه بر کیفیت بسیار بالایی که دارد یکی از  اکسسوری های شکیل و زیبا برای خاص پسندان و افرادی که به زیبایی و شیک بودن خود اهمیت می دهند، می باشد.

دستکش های چرم با توجه به تنوع و زیبایی که دارند گزینه ای بسیار عالی برای ست کردن با بارانی ها، کفش ها، کیف ها و پالتوهای چرمی در فصل پاییز و زمستان هستند.

دستکش های چرمی در انواع اشکال و سایزهای مختلف (معمولا در 6 سایز) تولید می شوند و توجه به سایز مناسب برای دست های شما با توجه به نداشتن قابلیت کشسانی بر خلاف دستکش های بافت، بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا اگر ابعاد دستکش مناسب سایز دست شما نباشد در صورت تنگ بودن احساس خفگی و فشردن انگشت ها شما را آزار می دهد و اگر برای دستان شما بزرگ باشد، سر انگشتان دست شما خالی می ماند و شما به راحتی قادر به انجام فعالیت های خود با دستکش نخواهید بود.

سایز دستکش ها بر اساس طول و دور انگشتان محاسبه می گردد و معمولا به شرح زیر است:

شناخت انواع دستکش و کاربرد آن ها

انتخاب جنس آستری دستکش چرم

جنس آستری دستکش های چرم بسیار حائز اهمیت می باشد، دستکش های چرمی ارزان قیمت معمولا با جنس آستری پلی استر، یا ترکیبی از پلی استر و پشم گوسفند تولید می شوند. این آسترها دوام بیشتری نسبت به آسترهای کشمیر و یا پشم خالص دارند.

بر اساس تست های کیفیت انجام شده بر روی انواع دستکش چرم، جنس دستکش و آستر آن معمولا با ماندگاری و دوام دستکش کاری ندارند و ظرافت و کیفیت ساخت آن را می سنجند و قیمت را بر اساس آن تعیین می کنند. نکته ای که قابل توجه می باشد این است که دستکش های با آستر خالص پشم یا کشمیر، معمولا پس از دو فصل استفاده خراب می شوند و آستر آن ها از بین می رود اما جالب است بدانید که میزان گرم کردن آن ها نسبت به ترکیب پلی استر و پشم بیشتر است در حالی که آسترهای ترکیب پلی استر و پشم دوام بالاتری دارند ولی دستان شما را به اندازه کافی گرم نمی کنند. پس در هنگام خرید دستکش حتما این موارد را مد نظر داشته باشید تا انتخاب درستی انجام دهید.

دستکش چرم نیمه انگشتی

دستکش چرم نیمه انگشتی یکی از انواع دستکش های اسپرت است که برای موتور سواری و برخی از ورزش ها مناسب می باشد. این دستکش ها در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند و با توجه به اینکه انگشت های شما را به طور کامل پوشش نمی دهند، با استفاده از این دستکش ها احساس راحتی خواهید داشت و به راحتی می توانید به فعالیت های خود بپردازید و اگر در هنگام استفاده از دستکش بخواهید با موبایل خود نیز کار کنید دیگر نیازی به در آوردن دستکش نخواهید داشت. این دستکش ها معمولا با یک دکمه تزئین می شوند و ظاهری کاملا اسپرت دارند.

شناخت انواع دستکش و کاربرد آن ها

نحوه نگهداری دستکش چرم

نحوه نگهداری دستکش چرم طبیعی، یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود. این دستکش با توجه به هزینه بالایی که برای خرید آن ها پرداخت می کنید به مراقب های ویژه خود نیز نیاز دارد تا کاملا سالم بماند. برای نگهداری از دستکش های چرم طبیعی بهتر است در صورت عدم استفاده از آن، دستکش را در محیطی دور از رطوبت قرار دهید تا آسیب نبیند.

دستکش های چرم قابلیت شستشو ندارند. هنگام نگهداری باید داخل ققسه یا جعبه نگهداری شوند و بدون هیچ فشاری جریان هوا برقرار باشد.

به دلیل اینکه چرم طبیعی قابلیت فساد پذیری دارد بهتر است در محیط مرطوب نباشد.

دستکش چرم اصلی جزو اکسسوری های لوکس می باشد به همین دلیل با برخی معایبی که دارد همچنان محبوبیت خود را در بین مصرف کنندگان حفظ کرده است و ماندگاری طولانی مدت آن باعث شده که حتی با بالاترین قیمت ها نیز همچنان مورد توجه افراد باشد.

 

کلاه کتان کجراه مشکی ساده (KLT-T1206)
کلاه کتان کجراه مشکی ساده (KLT-T3357)

از ۸۰,۰۰۰ تومان

کلاه و شال گردن روسی زنانه عمده (KLT-O209)
کلاه و شال گردن روسی زنانه عمده (KLT-O209)

از ۹۶,۰۰۰ تومان برای هر عدد

کلاه بچگانه کتان چهارخانه - عمده (KLT-2934)
کلاه بچگانه کتان چهارخانه – عمده (KLT-2934)

۹۰,۰۰۰ تومان برای هر عدد

کلاه نقاب دار کتان اصلی – عمده (KLT-2619)

۸۱,۰۰۰ تومان برای هر عدد

کلاه نقابدار کتان اعلا - عمده (KLT-2787)
کلاه نقابدار کتان اعلا – عمده (KLT-2779)

۸۱,۰۰۰ تومان برای هر عدد

کلاه کتان مشکی ny – عمده (KLT-2840)

۸۱,۰۰۰ تومان برای هر عدد

خانه
لیست علاقه مندی ها
حساب من