ارسال رایگان به سراسر کشور

ارسال رایگان به سراسر کشور

پیدایش کلاه روسی

اوشانکا(کلاه روسی) کلاهی است با تاجی گرد و پرهایی مناسب برای پوشاندن گوشها, در زبان روسی اوشانکا به معنای کلاه گوش میباشد . امروزه در زبان انگلیسی به آن چاپکا یا کلاه روسی نیز میگویند دقیقا ماننده معادل آن در فارسی که به آن کلاه روسی میگویند تاریخ پیدایش کلاه روسی برمرگردد به قرن 17 ام که مردم در شمال و مرکز روسیه کلاهی مشابه اوشانکا امروزی به سرمیگذاشتن که به آن تروخ میگفتند .

پیدایش کلاه روسی

قرن ها قبل کلاه های مشابه اوشانکا در حوزه بالکان و اسکاندیناوی و حتا روسیه و اوکراین وجود داشت که اما خب تولد اوشانکا برمیگرده به قرن 20 ام در جنگ های دخلی روسیه . ارتش سفید به فرماندهی  الکساندر کولچاک (فرماندار وقت سیبری) در یونیفرم خود از اوشانکا استفاده میکردند, در آن سوی میدان اما ارتش سرخ از کلاهی به نام بودانوکا استفاده میکردند که البته به گرمی اوشانکا نبود اما خب ارتش سرخ بعلت شکست ارتش سفید حاضر به استفاده از آن نشد . بعدها در جنگ های زمستانه روسیه با فنلاند , ارتش سرخ بعلت سرمای هوا و گرم نبودن یونیفرم نظامی شان شکست سختی از فنلاند خوردند که خب این جرقه ای بود در تغییر یونیفرم نظامی و خب البته استفاده ارتش سرخ از اوشانکا در یونیفرم نظامی خود . اما خب این آغازی بود در استفاده نظامی از این کلاه روسی که خب سرمای طاقت فرسای روسیه رو قابل تحمل تر میکند.

از این کلاه بسیار گرم حتا آلمان نازی هیتلر هم استفاده کرد, وقتی ارتش نازی به روسیه رفت بعلت سرمای کشنده مجبور شد این کلاه نظامی رو به یونیفرم سربازان خود اضافه کنند.

پیدایش کلاه روسی

اگر کمی دقت داشته باشید میفهمید کلاه روسی یا همان اوشانکا تاریخچه ای بشدت سیاسی و نظامی دارد و این موضوع بر اهمیت ایدئولوژیک آن از سمت مردم روسیه می افزاید. باید اضافه کرد حتا این مسائل سیاسی هم مانع استفاده و علاقه رهبران چهار گوشه جهان به اوشانکا نشد, ما یه مقاله در این مورد داریم که با کلیک یا سرچ در سایت میتوانید لیستی از رهبران جهان علاقه مند به کلاه روسی را ببینید  البته که امروز بعد از پشت سر گذراندن دوران جنگ های جهانی و داخلی فراوان, دوران استفاده های نظامی گسترده گذشته و امروز این کلاه بخشی از مد روسی و مد زمستانی مردم جهان شده. هر کسی به وضوح استفاده همه شمول از این کلاه توسط ورزشکاران رشته های زمستانی به خصوص اسکی را میتواند مشاهده کند

پیدایش کلاه روسیکلاه روسی به دو دسته اصلی (طبیعی و منصوعی )تقسیم میشود که خب هریک خصوصیات و مزایا خاص خود رادارد. کلاه روسی طبیعی از خز حیواناتی مانند روباه,خرگوش,سمور,گوسفند و… ساخته شده که خب هر یک از پوست ها سطح گرمایش وزیبایی متفاوتی دارند اما بصورت کلی اوشانکا اصل گرمایش و زیبایی بیشتر به علاوه قیمت بالاتری دارد , کلاه روسی مصنوعی به طبع گرمایش کمتر خب قیمت بسیار مناسب تری دارند .به خز های مصنوعی اصطلاحا (خز ماهی) هم گفته میشود که خب واقعیت ندارد و فقط اصطلاح میباشد.

پیدایش کلاه روسی

برای دیدن کلاه روسی اصل اینجا کلیک کنید

برای دیدن کلاه روسی مصنوعی اینجا کلیک کنید

اوشانکا پوست خرگوش

پیدایش کلاه روسی

اوشانکا پوست گوسفند

این پوست بعلت سطح گرمایش فراوان در بسیاری از کشور های زمستانی و شمال روسیه و سیبری محبوبیت و استفاده فراوان دارد, این پوست میتواند از سر و گوش ها در دمای 40- الی 70-درجه سانتی گراد محافظت کند به همین علت استفاده از کلاه روسی با این پوست در بین نظامیان بسیار گسترده میباشد

پیدایش کلاه روسی

کلاه کتان کجراه مشکی ساده (KLT-T1206)
کلاه کتان کجراه مشکی ساده (KLT-T3357)

از ۸۰,۰۰۰ تومان

کلاه و شال گردن روسی زنانه عمده (KLT-O209)
کلاه و شال گردن روسی زنانه عمده (KLT-O209)

از ۹۶,۰۰۰ تومان برای هر عدد

کلاه بچگانه کتان چهارخانه - عمده (KLT-2934)
کلاه بچگانه کتان چهارخانه – عمده (KLT-2934)

۹۰,۰۰۰ تومان برای هر عدد

کلاه نقاب دار کتان اصلی – عمده (KLT-2619)

۸۱,۰۰۰ تومان برای هر عدد

کلاه نقابدار کتان اعلا - عمده (KLT-2787)
کلاه نقابدار کتان اعلا – عمده (KLT-2779)

۸۱,۰۰۰ تومان برای هر عدد

کلاه کتان مشکی ny – عمده (KLT-2840)

۸۱,۰۰۰ تومان برای هر عدد

خانه
لیست علاقه مندی ها
حساب من